Home                     Evenementen          

  14th ICCCR Roma 2008  Vallelunga
 

Ruim 5 dagen hadden we nodig om op het racecircuit Vallelunga bij Rome ItaliŽ te komen. Voor een CitroŽn HY is dit een hele onderneming, vooral als je autobanen en ook tunnels wilt mijden. Wat overblijft zijn de Alpen met zijn smalle bergpassen en wegen met hellingen en afdalingen langs afgronden waar je u tegen zegt. De natuur die je dan tegenkomt is dan ook heel bijzonder, je waant je op het ďdakĒ van de aarde, kilometers hoog waarbij de boomgroeigrens wordt gepasseerd. Een omgeving die indrukken achterlaat. Toen wij in ItaliŽ aankwamen, wisten we gelijk wat ze met spaghetti bedoelen. De zeer slechte wegen gaan zonder structuur alle kanten op (net als spaghetti) en de wegen waren zo slecht, dat we bang waren dat onze vullingen uit de kiezen zouden rammelen. Met een DS heb je hier natuurlijk geen last van maar met de HY voel je alle hobbels en bobbels in de wegen. We zijn niet helemaal zonder problemen in Vallelunga aangekomen. In Turijn ontdekten wij dat onze HY een lekke band had en daarna  een hevig lekkende remdrukregelaar  en op de terugweg bij Genua een  gesprongen waterslang van de motor en weer in Frankrijk als klap op de vuurpijl  een klapband rechts achter. Daarna is alles goed gegaan en zijn wij zonder problemen thuisgekomen. Op de site van ICCCR Roma hadden we de coŲrdinaten gevonden en deze thuis  in onze TomTom  ingesleuteld. Met deze lengte- en breedtegraden kwamen we midden in een weiland terecht.

Bij navraag bij een plaatselijk benzinestation bleken we nog 12 kilometer van onze eindbestemming af te zitten. Aangekomen in Vallelunga bleek de organisatie van de ICCCR op volle toeren te draaien en waren ze duidelijk nog niet klaar voor het evenement. De poorten zouden om 2 uur geopend worden maar dit werd later 4 uur. Eindelijk werden we dan toegelaten maar ondertussen was er een flinke file tot stand gekomen en dit bij een temperatuur van ongeveer 40 graden Celsius. Dus lekker warm. Losgeslagen rende iedereen dus naar het inschrijfpunt en hier vierde de Italiaanse organisatie ook weer hoogtij. Uiteindelijk is het allemaal nog wel goed gekomen. De volgende dagen was het een heel feestgedruis, opstellen van de autoís langs de racebaan netjes op type gesorteerd. Je kon dan daarna met een treintje of met een bus het hele circuit rondrijden om al deze autoís te bewonderen. De opkomst was toch behoorlijk, maar niet te vergelijken met de CitroŽn-happening in Venadio , enige jaren geleden, en dit was ook in ItaliŽ. Verder waren er op het circuit nog een CitroŽnmuseum en de onderdelenmarkt was er natuurlijk ook. Het geheel werd síavonds opgeluisterd met muziek en als men hiervoor ingeschreven had, kon men ook van een gezellig etentje gebruik maken. Het kamperen gebeurde net buiten het circuit op een weiland met weinig tot geen schaduw en was overvol wat wel een hele beleving was. Maar omdat wij als een van de eersten op het weiland aankwamen, hebben we toch nog een goed plekje kunnen bemachtigen. Het weer was buitengewoon en temperaturen boven de 40 graden waren normaal. Het had de laatste 9 weken niet geregend en dat had dan ook duidelijk sporen achtergelaten. Alles was verdroogd en dat betekende  na verloop van tijd stofhappen. Om wat indrukken te geven van deze ICCCR dagen in Vallelunga zijn hier wat fotoís geplaatst en wensen wij jullie verder veel kijkplezier.

De crew van HY-Pino

Naar boven

                      Web-Design en Techniek Traction Avant 11BL -  Ben E Kulsdom -  © 2006- -  www.kulsdom.be
Privacyverklaring
- Contact - Bijgewerkt: 22-02-2015