Om het uitlaatspruitstuk en inlaatspruitstuk spanningsvrij te kunnen
monteren, moeten deze twee onderdelen eerst handvast gekoppeld
worden. Daarna op het motorblok monteren zodat beide helften vlak
aankomen en met een klein koppel de moeren aanhalen. Hierna kunnen
deze twee helften voorgoed vastgezet worden.
Als laatste de bevestiging op het motorblok met het juiste koppel
aanhalen.
Hitteschild voor de dynamo bevestigen op de uitlaat.
Om trillingen in de uitlaat en scheuren in het uitlaatspruitstuk te
voorkomen, wordt een strip gemonteerd naar de versnellingsbak toe.
Deze strip moet spanningsvrij gemonteerd kunnen worden.
De uitlaat eerst provisorisch onder de auto aanbrengen om te zien of
alles in lijn zit.
De koppeling, rechte pijp onder auto naar bocht voor, is niet altijd
pasklaar en vereist de nodige aanpassingen. Zelf moest ik de pijp
in de bocht doorzagen om goed op de koppelflens uit te komen.
Ook de uitlaat moet horizontaal gemonteerd worden en niet scheef hangen!
De achterste ophangbeugels waren nieuw en verkeerd om geperst. Belangrijk
is dan ook om de juiste hoogte te verkrijgen. De gehele uitlaat
moet dus spanningsvrij, horizontaal en in lijn gemonteerd worden.