Home               Uitlaat overzicht           


 
Uitlaat (Restauratie)


Om het uitlaatspruitstuk en inlaatspruitstuk spanningsvrij te kunnen monteren, moeten deze twee onderdelen eerst handvast gekoppeld worden. Daarna op het motorblok monteren zodat beide helften vlak aankomen en met een klein koppel de moeren aanhalen. Hierna kunnen deze twee helften voorgoed vastgezet worden. Als laatste de bevestiging op het motorblok met het juiste koppel aanhalen. Hitteschild voor de dynamo bevestigen op de uitlaat.
Om trillingen in de uitlaat en scheuren in het uitlaatspruitstuk te voorkomen, wordt een strip gemonteerd naar de versnellingsbak toe. Deze strip moet spanningsvrij gemonteerd kunnen worden. De uitlaat eerst provisorisch onder de auto aanbrengen om te zien of alles in lijn zit. De koppeling, rechte pijp onder auto naar bocht voor, is niet altijd pasklaar en vereist de nodige aanpassingen. Zelf moest ik de pijp in de bocht doorzagen om goed op de koppelflens uit te komen.
Ook de uitlaat moet horizontaal gemonteerd worden en niet scheef hangen! De achterste ophangbeugels waren nieuw en verkeerd om geperst. Belangrijk is dan ook om de juiste hoogte te verkrijgen. De gehele uitlaat moet dus spanningsvrij, horizontaal en in lijn gemonteerd worden.

Naar boven

                 Web-Design en Techniek Traction Avant 11BL -  Ben E Kulsdom -  © 2006- -  www.kulsdom.be
Privacyverklaring
- Contact - Bijgewerkt: 22-02-2015