|
Motor |
Motortype
Cilinderaantal
Boring en slag
Cilinderinhoud
Compressieverhouding
Zuigeroppervlak |
Watergekoelde
4-takt kopklepmotor in lijn
4
78 x 100 mm
1911 cm3
6.5 : 1
191,21 cm3 |
|
Motorvermogen |
Maximaal
vermogen
Maximaal koppel
Compressiedruk |
56
pk bij 3800 t./min
12,2 mkg bij 2000 t./min
Ongeveer 7,5 kg/cm2 |
|
Snelheden |
Maximum
snelheid
Kruissnelheid |
120
km/h.
80 km/h. |
|
Afmetingen |
Lengte
Breedte
Hoogte
Draaicirkel |
4,45
m
1,67 m
1,52 m
12,90 m |
|
Gewichten |
Auto
rijklaar |
1050
kg |
|
Brandstofverbruik |
Bij
80 km/h
Bij maximum snelheid |
1
op 8 (normaal)
1 op 7 |
|
Klimvermogen |
1
ste versnelling
2 de versnelling
3 de versnelling |
30
%
15 %
10 % |
|
Bandenmaat |
Geperststalen
velgen met |
165
x 400 banden |
Historisch Overzicht
Traction Avant 11BL
Hier een totaaloverzicht van de veranderingen die de Traction
Avant 11BL heeft ondergaan, verzameld in een Historisch Overzicht.
Ondanks
dat het overzicht met zorg is samengesteld kan het
onvolkomendheden bevatten. |
|
Het laatste jaar van de
Traction Avant productie.
De laatste auto, 25 juli geleverd is een 11 Familiale, verkocht aan
de zelfde dealer die de eerste Familiale in 1934 kocht.
---------------------------------------------------------
Een
overzicht van de
belangrijkste technische gegevens van de Traction Avant 11BL
Algemeen
De Citroën type 11 (11pk) werd in 1934 geïntroduceerd met de naam
type 11AL. In 1936 paste men een ander stuurmechanisme toe en
werd de benaming 11BL. Vanaf deze tijd is er qua vorm weinig
veranderd. In 1936 werd het type 11B "Normale" aan de
bestaande serie toegevoegd.
De volgende modellen werden
gefabriceerd:
Type 11BL Légère (sport), 4 deurs, 4 personen.
Type 11B normale, 4 deurs, 4-5 prsonen.
Het grote verschil tussen beide types is dat de 11B normale een
ruimere carrosserie heeft en herkenbaar is aan het brede gesloten
zijstuk achteraan.
In 1952 werdt het "wieltje" vervangen door het koffermodel
terwijl er diverse kleine veranderingen werden doorgevoerd tijdens
alle productiejaren. Opvallende wijzingen aan het uiterlijk van de
carrosserie waren de ventilatiekleppen in de motorkap die vervangen
werden door ventilatie- sleuven en ruitenwissermotor die een plaatsje
kreeg onder het voorraam ipv er boven.
|