Home          Introductie

  Technische gegevens Traction Avant 11BL


Motor
Motortype
Cilinderaantal
Boring en slag
Cilinderinhoud
Compressieverhouding
Zuigeroppervlak
Watergekoelde 4-takt kopklepmotor in lijn
4
78 x 100 mm
1911 cm3
6.5 : 1
191,21 cm3
Motorvermogen
Maximaal vermogen
Maximaal koppel
Compressiedruk
56 pk bij 3800 t./min
12,2 mkg bij 2000 t./min
Ongeveer 7,5 kg/cm2
Snelheden
Maximum snelheid
Kruissnelheid
120 km/h.
  80 km/h.
Afmetingen
Lengte
Breedte
Hoogte
Draaicirkel
4,45 m
1,67 m
1,52 m
12,90 m
Gewichten
Auto rijklaar 1050 kg
Brandstofverbruik
Bij 80 km/h
Bij maximum snelheid
1 op 8 (normaal)
1 op 7
Klimvermogen
1 ste versnelling
2 de versnelling
3 de versnelling
30 %
15 %
10 %
Bandenmaat
Geperststalen  velgen met 165 x 400 banden

Historisch Overzicht  Traction Avant 11BL
Hier een totaaloverzicht van de veranderingen die de Traction Avant 11BL heeft ondergaan, verzameld in een Historisch Overzicht.

Ondanks dat het overzicht met zorg is samengesteld  kan het onvolkomendheden bevatten.

Het laatste jaar van de Traction Avant productie.
De laatste auto, 25 juli geleverd is een 11 Familiale, verkocht aan de zelfde dealer die de eerste Familiale in 1934 kocht.
---------------------------------------------------------
Een overzicht van de belangrijkste technische gegevens van de Traction Avant 11BL

Algemeen

De Citroën type 11 (11pk) werd in 1934 geïntroduceerd met de naam type 11AL. In 1936 paste men een ander stuurmechanisme toe  en werd de benaming 11BL. Vanaf deze tijd is er qua vorm weinig veranderd. In 1936 werd het type 11B "Normale" aan de bestaande serie toegevoegd. 

De volgende modellen werden gefabriceerd:
Type 11BL Légère (sport), 4 deurs, 4 personen.
Type 11B normale, 4 deurs, 4-5 prsonen.
Het grote verschil tussen beide types is dat de 11B normale een ruimere carrosserie heeft en herkenbaar is aan het brede gesloten zijstuk achteraan.

In 1952 werdt het "wieltje" vervangen door het koffermodel terwijl er diverse kleine veranderingen werden doorgevoerd tijdens alle productiejaren. Opvallende wijzingen aan het uiterlijk van de carrosserie waren de ventilatiekleppen in de motorkap die vervangen werden door ventilatie- sleuven en ruitenwissermotor die een plaatsje kreeg onder het voorraam ipv er boven.
                               

Naar boven

                        Web-Design en Techniek Traction Avant 11BL -  Ben E Kulsdom -  © 2006- -  www.kulsdom.be
Privacyverklaring
- Contact - Bijgewerkt: 31-03-2017