Oude situatie, startmotor met opgebouwd startrelais nog alles origineel
alleen totaal versleten. De constructie van het startrelais was wat
isolatie betreft nogal fragiel. Hij heeft dan wel al die jaren
zijn werk gedaan maar een kortsluiting in dit mechanisme was niet
ondenkbaar.
|
De startmotor hier toegepast, komt uit een ID-19 en heeft geen opgebouwd startrelais, we moeten nu dus
een los startrelais toepassen en ook deze komen we tegen in de HY. |
Om het relais op dezelfde manier te kunnen bedienen zoals in de oude
situatie, moeten we aan de trekkabel een schakelaar monteren die
op zijn beurt het startrelais bedient. Een veer over de trekkabel
geschoven zorgt ervoor, dat de trekknop weer in de oude positie
terugkomt wanneer men hem loslaat. |
De schakelaar zelf heeft ook nog een veer en die moet het stuktrekken van
de schakelaar voorkomen. |
Hier zien we het startrelais tegen het schutboard gemonteerd en wel
zodanig dat de accukabels in vloeiende lijn liggen en ook zo kort
mogelijk zijn. |
Startrelais, ook hier zien we verschillende modellen en uitvoeringen
afhankelijk van de leverancier. |