Home          Carrosserie overzicht    


 
Schoonmaken 


Op de bodemplaat bij de pedalen zat meer roest dan aan de buitenzijde. Door de combinatie van vilt en rubberen vloermat kon het binnengekomen water niet verdampen wat roest tot gevolg had. Dit is veranderd door een vloerbedekking te gebruiken met kleine rubber matjes van Michelin wat veel mooier staat. Ook de balk onder de radiator was behoorlijk door roest aangetast. Koudreiniger, hogedrukspuit  en staalborstels moesten er aan te pas komen om al het vuil, vet en roest te verwijderen, het is bijna een normaal verschijnsel aan het worden.
Een gat graven in de garage was de enige mogelijkheid om de onderzijde te bewerken. Het verplaatsen van de auto werd dan door mezelf gedaan terwijl ik in het gat stond, zo kon ik de voor- als ook de achterkant  van de auto behandelen. Teer, modder, vuil en roest en hier en daar wat plamuur, dat waren de ingrediënten waaraan de auto ruimschoots voldeed. Teer was aan de binnenzijde ruimschoots aanwezig. Het heeft mij dan ook verbaasd, dat het onderliggende plaatmateriaal in een zo’n goede conditie verkeerde.
Door de ervaring, opgedaan in de laatste jaren, was het mij al opgevallen dat de meeste vloerplaatdelen er uit zagen als gatenkaas, maar bij deze auto zag dat er als nieuw uit. Alleen een heel gedoe om al dat teer weg te krijgen. De bodem van de achterbank zo goed als nieuw.

Naar boven

                       Web-Design en Techniek Traction Avant 11BL -  Ben E Kulsdom -  © 2006- -  www.kulsdom.be
Privacyverklaring
- Contact - Bijgewerkt: 22-02-2015