Home                        Remsysteem overzicht
 

Remvloeistof op een betere manier vervangen 

Een betere methode om remvloeistof te vervangen of om het systeem te ontluchten.


Remvloeistof vervangen
Door rem-activiteiten wordt de remvloeistof in het remvloeistofreservoir in aanraking gebracht met lucht en dus ook met vocht wat zich in de lucht bevindt. Deze lucht kan door een klein gaatje in de vuldop passeren. We kunnen de hoeveelheid vocht, die op deze manier in de remvloeistof komt, controleren door gebruik te maken van een remvloeistoftester. Wanneer deze een negatieve uitslag geeft dan is het verstandig de hoeveelheid remvloeistof uit het rempotje op te zuigen met bijvoorbeeld een injectiespuitje (zonder naald) en deze daarna van nieuwe remvloeistof te voorzien voordat er begonnen wordt met het ontluchten. Op deze manier komt er geen "afgekeurde" remvloeistof in het remsysteem maar schone remvloeistof die ook weer is voorzien van de nodige dopes zoals die voor oxidatie. Op deze manier bereikt de schone remvloeistof eerder de remcilinders en dus ook de remcups. Het vervangen of ontluchten zal dus sneller gaan met een betere bescherming voor het hele remsysteem en dus ook voor een langere levensduur.
Ook als we geen meetinstrument bezitten en het verversingstermijn is aangebroken dan kan er op deze manier worden gewerkt!

Opmerking
Wanneer je eenmaal voor een bepaald merk hebt gekozen, blijf hier dan bij en verander dan niet. Dit om problemen te voorkomen!
Lees ook het verhaal over "
Remolie en remolie".

Remvloeistoftester waarmee op een eenvoudige manier gecontroleerd kan worden of er niet teveel water, in procenten uitgedrukt, in de remvloeistof aanwezig is. Dit wordt aangegeven met gekleurde ledjes op de tester waarbij 2 procent vocht in de remvloeistof nog toelaatbaar is.

 

                        Web-Design en Techniek Traction Avant 11BL -  Ben E Kulsdom -  © 2006- -  www.kulsdom.be
Privacyverklaring
- Contact - Bijgewerkt: 23-03-2017