Remvloeistof
vervangen
Door rem-activiteiten wordt de remvloeistof in het
remvloeistofreservoir in aanraking gebracht met lucht en dus
ook met vocht wat zich in de lucht bevindt. Deze lucht kan door
een klein gaatje in de vuldop passeren. We kunnen de
hoeveelheid vocht, die op deze manier in de remvloeistof komt,
controleren door gebruik
te maken van een remvloeistoftester. Wanneer deze een
negatieve uitslag geeft dan is het verstandig de hoeveelheid
remvloeistof uit het rempotje op te zuigen met bijvoorbeeld
een injectiespuitje (zonder naald) en deze daarna van
nieuwe remvloeistof te voorzien voordat er begonnen wordt met
het ontluchten. Op deze manier komt er geen
"afgekeurde" remvloeistof in het remsysteem maar
schone remvloeistof die ook weer is voorzien van de nodige
dopes zoals die voor oxidatie. Op deze manier bereikt de
schone remvloeistof eerder de remcilinders en dus ook de remcups. Het
vervangen of ontluchten zal dus sneller gaan met een betere
bescherming voor het hele remsysteem en dus ook voor een
langere levensduur.
Ook als we geen meetinstrument bezitten en het
verversingstermijn is aangebroken dan kan er op deze manier
worden gewerkt!
Opmerking
Wanneer je eenmaal voor een bepaald merk hebt gekozen, blijf
hier dan bij en verander dan niet. Dit om problemen te
voorkomen!
Lees ook het verhaal over "Remolie
en remolie".
|

Remvloeistoftester
waarmee op een eenvoudige manier gecontroleerd kan worden of er
niet teveel water, in procenten uitgedrukt, in de remvloeistof
aanwezig is. Dit wordt aangegeven met gekleurde ledjes op de
tester waarbij 2 procent vocht in de remvloeistof nog
toelaatbaar is.
|