|

De
motorsteun bestaat uit een buizenconstructie met wieltjes waarvan het
voorste draaibaar is. Op deze buizenconstructie is het bakje geplaatst
die een verbinding heeft met het buizenframe door middel van een
paralellogram. Door een kleine garagekrik te plaatsen tussen het bakje
en het buizenframe kan de motor in hoogte gesteld worden. Ook kan met
deze constructie, indien nodig, de motor enigzins gekanteld worden.
|
|

Op
de eerste bovenste foto's is het prototype van de motorsteun te zien en
heeft na enkele evaluaties wat verbeteringen gekregen. Op deze manier
kunnen ook andere motoren uitgenomen worden zonder gebruik te maken van
een motortakel. Een voorbeeld is de Citroën HY . Deze motorsteun kan de
motor uit de HY verwijderen zonder of met versnellingsbak gekoppeld.
Multifunctioneel dus. De basis is eigelijk het bakje en je kunt zelf
bepalen of deze constructie aangepast moet worden. Het hangt af van je
mogelijkheden en materialen die je wilt gebruiken. Klik op de foto voor
een vergroting.
|