Haarscheurtjes in de felsnaad carrosserie achterspatbord.
Goed doorlassen en weer bijwerken.
Iets verder aan de onderzijde waar de brandstofleiding overgaat in een
rubber slang, was ook een slechte plek. Met de nodige plamuur was
deze plek onzichtbaar gemaakt.
Bij het verwijderen van de plamuur kwam er een klein gaatje te voorschijn
die steeds groter werd.
Er bleef niets anders over dan het slechte materiaal weg te knippen,
zodat er alleen maar goed materiaal overbleef. Nieuwe stukjes
plaatmateriaal werden pasklaar gemaakt en er tussen gelast.
Om het materiaal wat er tussen gezet is te fixeren en vast te zetten heb
ik speciale klemmen gebruikt. Deze klemmen en ook andere handige
gereedschappen vind je vaak op beurzen.
Pasklaar maken en aflassen met behulp van co2 lasapparatuur.
Al eens gehoord van andere Traction bezitters dat er in de hoek van het
achterspatbord scheuren kunnen zitten door overbelasting, ofdoor torderen van de carrosserie.
Ogenschijnlijk was er niets te zien totdat de verf verwijderd werd.
Ook aan de binnenzijde was het vervolg van de scheur te zien.
Volgens insiders komt dit vaak voor bij de Traction Avant. Het hele
gebied om deze zwakke plek flink doorgelast om herhaling te
voorkomen.
Op deze foto kun je goed zien hoe de scheur zich verplaatst.