 |
 |
 |
Hier komen we diverse onderdelen tegen die bij de kofferklep horen. Bij
deze foto zien we de aanslag die nodig is als begrenzing wanneer
we de kofferdeksel sluiten en werkt in samenwerking met het
sluitmechanisme.
|
De aanslag, reeds genoemd, kan men enigszins verschuiven zodat het slot
juist aangrijpt in de vatting van de aanslag. |
Deze zogenaamde veerstempel of aanslag houdt de reserveband op zijn
plaats bij gesloten kofferbakdeksel. |

|
 |
 |
Kofferbak-uithouder met veerclip vergrendeld automatisch het
kofferbakdeksel bij het openen. Door de clip in te drukken, kan de
kofferbakdeksel weer worden gesloten.
|
Scharnierpunt van de uithouder, geborgd met een splitpen. |
In de kofferbak zijn twee rubberen stelblokken aangebracht die er voor
zorgen dat de reserveband op zijn plaats blijft zitten. |
 |
 |
 |
Kofferscharnier met beschermingplaatjes aan de onderzijde voor montage,
hier gedeeltelijk verdwenen. |
Rubberen kofferrandafdichting die maar moeilijk de bocht wil nemen en
hier is doorgesneden. Om deze afdichting toch mooi rond te krijgen
in de bocht, kan men het rubber enigszins verhitten met een
heatgun, daarna met plakband in de juiste ronding fixeren en af
laten koelen. |
Dit rubber is vaak uitgedroogd waardoor gemakkelijk water naar binnen kan
komen, met de bekende roestplekken in de hoeken van de kofferbak,
vaak ook doorgeroest omdat hier dubbele beplating is toegepast
voor bevestiging van de achterbumper. Het water kruipt dan
gemakkelijk hiertussen.
|
 |
 |
 |
Kofferklep is geschuurd en van loszittende verf ontdaan.Wat dan
overblijft is de eerste grondlaag die door Citroën is
aangebracht. |
Door eerst een primer aan te brengen, kan later overgegaan worden op een
spuitplamuur. |
In de zwarte afwerklak was door een windvlaag tijdens het spuiten stof
gewaaid, waardoor er opnieuw geschuurd en gespoten moest worden. |
|
|
|
|
|
Naar
boven |