Beste
website bezoeker,
Het
is allemaal begonnen toen afdeling Den Haag van Traction Avant
Nederland mij vroeg om een lezing te houden over de ombouw van
mijn Traction “van 6 naar 12 Volt”. Later volgde “Smering
aangepast aan deze tijd” en
“Koelingsproblemen oplossen”. De aanleiding voor een eigen
website was dan ook snel geboren bij Geocities en door
ruimtegebrek volgde Everyone website voor Restauratie Traction
Avant 11BL. Ook deze website kende zijn beperkingen en mijn
gedachten gingen dan ook uit naar een website met eigen naam. De
website www.kulsdom.be zoals die nu is, is een samenvoeging van
beide websites aangevuld met wetenswaardigheden zoals werking van
de accu, accu onderhoud, eigenschappen van olie, welke
smeermiddelen gebruiken, afstellingen zoals b.v. kleppenstellen,
carburateur afstellen en nog veel meer. Deze website blijft dan
ook groeien met steeds weer nieuwe informatie en onderwerpen. Er
wordt dan ook geprobeerd om met veel foto’s en wat tekst inzicht
te verkrijgen in de constructie en restauratie van mijn Traction
Avant. Daarbij komen ook verbeteringen aan de orde maar ook de
zwakheden van de Traction. Bijna de hele Traction is in eigen
beheer gerestaureerd en alleen die onderdelen, zoals de radiator
en de kop van de motor zijn uitbesteed aan professionele
bedrijven.
De restauratie vond plaats in een eenvoudige garagebox en heeft
drie jaar geduurd. Dat was natuurlijk wel behelpen met zo’n
kleine ruimte, maar werken aan een auto zo dichtbij huis is dan
wel weer een voordeel. De auto is inmiddels klaar en heeft
verschillende APK’s achter de rug en ik ben wel blij dat deze
keuringen niet meer nodig zijn. Hoewel dat alles goed
voor elkaar was, wist het keuringsstation altijd wel iets te
vinden en vooral het remsysteem moest het meestal ontgelden.
Het is dan ook interessant de websitebezoeker deelgenoot te maken
van mijn ervaringen om er eventueel zijn voordeel uit te halen,
misschien voor een eigen project.
Wens ik nog veel kijk en leesplezier
Ben
|
De eerste APK
keuring in 2005
De
rechter remtrommel voor gaf problemen bij de remmentest.
De
remvoering de volgende dag vervangen en alles was OK.
|