Kilometertellerklok
De Traction Avant was in het
begin standaard uitgerust met een enkelvoudig rechthoekig instrument
waarin verschillende functies huisvesten. Als een grote klok was de
kilometeraanduiding centraal in het midden gesitueerd met daartussen
enkele metertjes zoals de brandstofmeter, voor die tijd heel bijzonder
omdat de meeste auto's die niet hadden. Dat was ook het geval met de ampèremeter waar je het laden of het ontladen van de accu kon zien.
Bij sommige Traction uitvoeringen was ook nog een klein uurwerkje
aanwezig. In de loop van de tijd is hierin verandering gekomen en niet
altijd in positieve zin. Zo verdween het uurwerkje maar kon soms als accessoire
terug verkregen worden in het stuurwiel.
|

Kilometertellerklok met
voor die tijd enkele nuttige instrumenten met als extra in het
midden een heel klein uurwerkje. De kilometertellerklok had ook nog een
dagteller en een mogelijkheid om de verlichting in deze klok te
dimmen. Eigenlijk overbodig omdat de verlichtingssterkte al niet zo
heel veel was.
|