De isolatie zit voornamelijk vast met teer hetgeen rijkelijk is
toegepast. Door warmte van de zon op het dak wordt de teer weer
zacht en zal de isolatie loslaten of uitzakken. Door toepassing van strippen wordt dit
enigszins tegengegaan maar niet helemaal voorkomen.
Het is dan ook een heel karwei om al dat teer weg te halen zodat men het
geheel kan schilderen en van nieuwe isolatie voorzien.
Omdat het achterraam iets verzonken zit in de carrosserie zal hier bij
regen altijd water in blijven staan. Door uitdroging van de
bevestigingskit had de ruit losgelaten en was hier een lekkage
ontstaan die de houten binnenlijst had aangetast.
De viltisolatie is grofstoffelijk aangebracht en hangt er op veel
plaatsen scharrig bij. Ook de metalen carrosseriedelen zijn niet
of nauwelijks behandeld.
De foto’s spreken voor zich !
Toen alles verwijderd en schoon was, kon de isolatie weer teruggeplaatst
worden. Ook de ondersteuningsstrippen werden van een beschermlaag
voorzien. Met wat passen en meten van de viltstroken kon een mooi
geheel worden verkregen.
De eerst doorgezakte spijlen, recht gemaakt en geschilderd, zijn hier
duidelijk te zien.
Ook aan de plafondverlichting werd de nodige aandacht gegeven, wat
bedrading hiervoor vervangen en vastgezet.