Het interieur zoals hij was bij aanschaf, een beetje doorleefd met toch
duidelijke gebruikssporen. Het ademde wel sfeer uit en sommige
mensen vinden dit prachtig, maar voor mij leek het meer op een
rokershol en daar moest dan toch wat aan gedaan worden
De zonneklep hing uit zijn voegen en moest gerepareerd worden.
De
bevestiging van de zonneklep.Het is mij
alleen opgevallen dat wanneer je hem wilt gebruiken, de zon
weerkaatst wordt in de motorkap.
Zonneklep hersteld met gebruikmaking van een dienblad van formica,
gekocht bij Ikea. Uit het dienblad konden net twee zonnekleppen
gehaald worden en het had ook de juiste dikte. Netjes weer
vastgeklonken met klinknagels die uitgeboord zijn. Nog eenmaal
spuiten en klaar is kees.
Schroefbevestiging voor de zonneklep. Bij montage van de zonneklep, moet
achter de hemelbekleding wat poetswatten gestopt worden om een
egale ronding te krijgen.
Aansluiting middendeurstijlpaneel aan de hemelbekleding.
De hemelbekleding wordt op veel plaatsen vastgezet door zogenaamde
weerhaakjes.
In de hemelbekleding worden draadspijlen geplaatst waaraan het wordt
opgehangen. Bij het inschuiven van de draadspijlen moet men letten
op de juiste doekverdeling. De draadspijlen zelf worden aan de
zijkanten vastgeschroefd waarna het doek verdeeld kan worden en
wel zodanig dat er aan weerszijden een strook van ongeveer 10
centimeter overblijft. Deze stoken worden met een platte liniaal
ingeschoven aan de weerhaakjes.
Als laatste wordt de hemelbekleding bij het achterraam met hele kleine
spijkertjes vastgezet. De moeilijkheid is dan ook om dit zonder
plooien te doen. De achterruit is vastgeplakt met Sikaflex wat in
de watersport veel wordt toegepast als nadenrubber tussen de teak
dekdeeltjes.
Alles zit weer op zijn plaats en mag gezien worden.
Hier zien we duidelijk de spijlenstructuur waaraan de bekleding is
opgehangen.
Als laatste moeten de zonnekleppen gemonteerd worden.