|
|
|
De grill is een hoofdstuk apart, hij bepaalt het gezicht van de auto.
Voor sommige mensen moet hij dan ook verchroomd zijn, maar dat
vind ik iets te ver gaan, assessoires moeten kunnen, dit geeft een
extra toevoeging.
|
Het verfvrijmaken met al z’n spijlen, daar moet je echt tijd voor
uittrekken, maar na diverse uurtjes is het dan zover. |
De bevestiging van de chevrons is een plaatje met daarop een boutje
gelast, wat met een borgplaatje aan de achterzijde wordt
vastgezet. Deze bevestiging is verchroomd, maar op een slechte
manier, zodat bij de eerste wasbeurt deze bevestiging al gaat
roesten. Verder kan deze bevestiging gemakkelijk de spijlen
beschadigen tijdens het monteren.
|
|
|
|
Ook deze afdichtingsstrip ziet er doorleefd uit en is ook op de franse
manier bevestigd. |
Deze grilbevestiging paste oorspronkelijk precies, maar bij de nieuwe
montage van de grill niet meer. Dan komt de vraag, hoe kan dat en
dan blijkt dat het geheel zoals de spatborden en tussenstukken
opnieuw gericht en gesteld moeten worden. Daar moet echt aandacht
aan besteed worden om dit goed te krijgen.
|
Hier zijn de nieuwe chevrons pasklaar gemaakt omdat ook deze niet paste.
De aansluithoek was verkeerd zodat het behoorlijk kierde. Ik had
dat al waargenomen bij andere mensen die ook klaagden over een
slechte pasvorm van diverse gekochte onderdelen en dat is ook zo. |
|
|
|
Klemmetjes voor de bevestiging van de sierstrip, bij toeval gevonden op
een beurs. |
De grill heeft nu diverse behandelingen ondergaan nu nog schuren en
afspuiten. |
Nieuwe afdichtingsstrips aangebracht en met een soldeerbout enkele rafels
weggewerkt.
|
|
|
|
Het uiteindelijke resultaat mag gezien worden en is in ieder gaval netter
als het oorspronkelijke. |
De montage kan beginnen, de positie wordt ingenomen, om met veel passen
en meten tot een geheel te komen. |
En als dan alles op zijn plaats komt en dan ook past, kan men echt
tevreden zijn, want met de franse slag kom je er niet ! |
|
|
|
|
|
Naar
boven |