Home  







Antidreunplaat  
Carrosserie impregneren
Tectyleren 
Keuze verfsysteem carrosserie 
Roest bestrijden 
Schilderen plafond, bodem enz.

Welke materialen?
Om de Traction tegen roest en weersinvloeden te beschermen moeten we maatregelen treffen om dat te voorkomen. We moeten wel eerst de carrosserie indelen in categorien zodat we voor elk categoriedeel een oplossing weten te vinden en kunnen toepassen. Eenvoudig is dat niet omdat er veel kaf onder het koren zit om met een spreekwoord te beginnen. De markt is in de loop der jaren overspoelt met producten waarbij de ene nog beter zou zijn dan de andere. Ook de fabrikant van beschermende middelen komt regelmatig met producten waarbij het eigen product verbeterd is en nu nog beter zou zijn of zou werken en zo gaat het maar door. 
Voor ons is het dan ook vrij lastig om uit dat hele aanbod en al deze verbeteringen datgene te kiezen wat inderdaad het beste is voor onze Traction. 
We kunnen in ieder geval kiezen voor verschillende producten met soms vergelijkbare eigenschappen zodat de keuze niet altijd moeilijk hoeft te zijn. Ervaring met deze producten is dan ook nodig en een voorwaarde.


De verfopbouw van dit spatbord bestaat uit 2 beschermende dampdichte 2 komponenten (2K) verflagen met daar overheen minstens 2 lagen Hammerite zwart. Als laatste wordt voor de steenslag een flexibele coatinglaag aangebracht. Het mooiste resultaat wordt verkregen met gebruikmaking van perslucht. Om te zorgen dat er na verloop van tijd geen vuil aan de binnenzijde van het spatbord blijft hangen kunnen we deze laag nog voorzien van een verflaag. Dit kan gebeuren als we het spatbord gaan afspuiten.

Carrosserie bescherming
    

CategorieŽn:
Voor de spatborden is een andere bescherming nodig dan bijvoorbeeld de binnenzijde van de kokerbalken. Bij de spatborden komt dan ook de bescherming tegen steenslag in aanmerking waarbij de onderliggende verflagen zeker zo belangrijk zijn. Globaal gezien kan de onderzijde van de carrosserie van dezelfde materialen worden voorzien als de spatborden.
Binnenzijde van de carrosserie zoals kokerbalken en binnenzijde deuren kunnen we het beste beschermen met een verf, olie of wax die niet uithardt of uitdroogt en dus flexibel blijft. Verder kunnen delen zoals de deuren en de binnenzijde van de carrosserie van een anti dreunmateriaal worden voorzien. Ook kan voor een combinatie van materialen gekozen worden met verschillende gunstige eigenschappen.
Ook warmte isolatie hoort hierbij die niet alleen de carrosserie beschermt tegen condens maar ook tegen warmte.




Teer als bescherming was zeker onvoldoende terwijl na 2 lagen Hammarite al een behoorlijke bescherming is opgebouwd maar zeker nog niet voldoende.
 

                        Web-Design en Techniek Traction Avant 11BL -  Ben E Kulsdom -  © 2006- -  www.kulsdom.be
Privacyverklaring
- Contact - Bijgewerkt: 16-09-2016