Home    


 
Bumpersamenstelling 


Bij de bevestiging van de achterbumper komt het geheel nogal onder spanning te staan bij het monteren ervan. Het is dan ook raadzaam alle bouten beetje voor beetje aan te halen om tot een goed gecentreerd geheel te komen.
Door de getordeerde bevestigingsbeugels kan bij de montage wat verwarring ontstaan hoe het een en ander moet zitten. Het komt voor dat bij een nieuw gekochte achterbumper de bevestigingsgaten niet op de juiste plaats zitten.
De nummerplaten zijn er in twee maten, kleine voor en de grotere achter, echter de meeste leveranciers van nummerplaten bezitten maar een mal en wel voor de kleine nummerplaat. Bij navraag bleek dat er enkele leveranciers zijn die ook de grotere platen kunnen leveren.
Steunpunt voor de slinger.  De originele slinger die bij de auto zat, was totaal versleten. Bij het nieuw gekochte exemplaar moest  de vergrendeling aangepast worden. Het komt veelvuldig voor dat nieuwe onderdelen niet de juiste pasvorm hebben.

De vorige eigenaar had een strip achter de bumper geplaatst voor extra stevigheid.

De chroomkwaliteit:
De chroomkwaliteit van de bumpers is wat minder als dat we van vroeger gewend zijn. De nieuwe bumpers zijn nogal roestgevoelig. Er was al roest waarneembaar bij de montage! Ze waren wat eerder aangeschaft dus tijdelijk opgeslagen waardoor de verrassing  er niet minder om was.
Daarom misschien interessant je oude bumpers op de klasieke wijze te laten verchromen als deze niet te veel verroest of beschadigd zijn.

 


Als alles gerestaureerd is kan het er zo uitzien. Deze bumpers moet je meer als versiering zien dan om schade te voorkomen bij een aanrijding want daar is de constructie veel te zwak voor.

Naar boven

                        Web-Design en Techniek Traction Avant 11BL -  Ben E Kulsdom -  2006- -  www.kulsdom.be
Privacyverklaring
- Contact - Bijgewerkt: 22-02-2015