De vloerbedekking bestond uit een onderlaag van dik vilt met daarover de
vloerbedekking. De meeste delen van de bekleding waren ook
afgebiesd.
Ook was er een strook bij die op de tunnel aangebracht kon worden,
inclusief de gaten voor de stoelbevestiging.
Ook hier is Bisontix gebruikt om deze strook vast te zetten.
De
bekleding onder de handrem wordt van oorsprong met speciale krammen
vastgezet, waarvoor er gaten zitten naar de motorruimte toe. Door
deze gaten kan water naar binnen komen en blijft dan op de vloer
staan. Om dit te voorkomen zijn deze gaten dichtgemaakt en is alleen
de bekleding aan de bestuurderskant vastgelijmd. Het overige deel is
dan ook los en kan uitgevouwen worden, wanneer men het rubber
ophangblok opnieuw wil centreren. Het vilt wordt per rol verkocht en
zal door passen en meten verdeeld moeten worden over het interieur.
Compleet
interieur inclusief de vloermatten van Michelin. Deze laatste op
maat gesneden om een betere pasvorm te verkrijgen. Van oorspong is de Traction Avant uitgevoerd met een rubberen mat die de
hele vloer afdekt. Het nadeel van deze mat is dan dat deze alles
afsluit en de nattigheid die onder deze mat komt, niet kan verdampen. Het roestmonstertje komt
dan vanzelf tot leven en dat willen we zeker voorkomen. Vandaar deze
oplossing.
Opmerking:
Wanneer je toch voor de originele rubberen mat kiest, dan is
regelmatig ventileren geen overbodige luxe.