Revisie
mogelijkheden
Aandrijfassen kunnen we ook laten reviseren maar met niet altijd het
gewenste resultaat. Dat ervaren we pas wanneer
we een tijdje gereden hebben met onze Traction. Ga dan ook altijd naar
een erkende garage om teleurstellingen te voorkomen.
Het zelf reviseren kan
natuurlijk ook door bijvoorbeeld het complete kruisje, dus inclusief
met de naaldlagers, te
vervangen. Het is net een puzzel om de kruiskoppeling uit elkaar te
krijgen en ook om deze weer in elkaar te zetten. Wel een leuk karweitje.Voor
een lange levensduur is Invetten met watervast vet
wel een voorwaarde. Ook kunnen we bestaande kruiskoppelingen uit elkaar halen
en van nieuw vet voorzien. Het kruisje mag dan geen ribbels vertonen
maar moet spiegelglad zijn op de plaats waar de naalden het kruisje
raken. Tegenwoordig zijn betrouwbare nieuwe aandrijfassen verkrijgbaar
waarbij de kruiskoppelingen beschermd zijn met stofhoezen.
Foto
rechts boven
De spiebanen van de
schuifmof waar soms speling op kan komen door gebrek aan smering.
Foto rechts
Het
smeren door middel van de bestaande vetnippel op deze mof geeft niet
het gewenste resultaat omdat de andere zijde open is. Hierdoor komt
het vet niet in de mof maar erbuiten.
|

Schuifmof waarvan we
de spiebanen kunnen zien.
Ondanks onze
doorsmeeractiviteiten komt het vet er aan de verkeerde kant uit.
|